وعده غذايي در سحر

4 فروردين 1403

وعده سحری و دو وعده افطار و شام وعده های اصلی می باشد. به ویژه افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند ، نوع غذاهایی که در وعده سحری خورده می شود با تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن نقش مهمی در حفظ کارایی و جلوگیری از کم آبی بدن ، ضعف و خستگی دارد. نکات زیر در وعده سحر باید رعایت شود:

از غذاهاي كم حجم و غني از مواد مغذي که کم نمک، کم چرب و کم شیرین هستند استفاده شود. اصولا مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند.

مقدار مناسبي از سبزي هاي مختلف (سبزی خوردن و سالاد ) مصــرف شود. سبزي ها با دارا بودن مواد مغذي مختلف و آب، علاوه بر تامين ويتامين ها و مواد معدنی مورد نياز بدن، از تشنگي و خشکی گلو که می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کووید 19 کند ، جلوگيري مي كنند.

مصرف مواد غذايي شيرين در وعده سحري توصيه نمي شود. مواد غذايي شيرين با تحريك انسولين و ورود سریع قند خون به داخل سلول ها و در نتيجه افت قند خون موجب گرسنگی زودرس می شود.


کلمات کلیدی:
روزه-رمضان-سحری    

تاریخ بروز رسانی:   4 فروردين 1403

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >